Apotek och läkemedel

Borås apotek får nya ägare

Under våren har jag samtalat med apotekspersonal på apoteken i Borås. De allra flesta har i grunden varit positiva till att Alliansregeringen nu omreglerar apoteksmarknaden och gör det möjligt för människor att växa utan ett statligt monopol.

Jag har tagit med mig en rad frågor från dem jag samtalat med, och inom kort kommer jag att försöka göra återbesök. Framförallt ska det bli intressant att höra vad personalen på apoteken Kronan och Bävern anser om sina respektive butikers framtid. Förhoppningsvis kan jag också ge de svar de efterfrågat i våra tidigare möten.

Här kan du läsa mer!

Kommentera

