Mina besök

Välkommen till verkligheten!

En av förmånerna med att vara politiker, är att få komma in och lyssna på människor som berättar om sin vardag.

I måndags fick jag komma till Kullagårdens förskola i Sandared och till gruppboendet på Sörmarksgatan 201på Trandared. Två besök som gjorde starka intryck och som självklart kommer att påverka mig som människa och politiker.

Dessa besök ingår i ett projekt som Nya Moderaterna kallar ”Välkommen till verkligheten”. Namnet kan säkerligen skapa både skratt och förargelse, men projektet är en viktig del av vårt förnyelsearbete. Totalt ska vi göra 3000 besök inom skola, vård och omsorg. 3000 besök som ska utgöra grunden vi står på när vi utformar vår politik.

 Jag vill uttrycka ett stort tack till personalen som tog sig tid till att berätta för mig vad de ser på som viktigt och vad de vill se för förändringar. För mig är det självklart att det är denna väg vi ska gå för att forma en politik för människor. Först lyssnar vi, sedan bestämmer vi. Det är ett spännande utvecklingsarbete som jag är otroligt glad för att få vara med om.

Det kommer att bli många fler besök. Om ett år kommer vi också att dyka upp på de samma ställen som vi nu har varit. Då får alla en möjlighet att säga sitt om de förslag som vi har kommit fram till. Lyssnade vi tillräckligt noga? Förstod vi vad de ville? Har vi klarat av att omsätta det i en politik för människor? Viktiga frågor, och svaren avgör hur vi kommer att lyckas.

Kommentera

