Övrigt

Bilder från Almedalen

Nu är jag hemma i Borås och mycket nöjd över min insats i Almedalen.
Många viktiga debatter om Sveriges framtid fick jag tillfälle att medverka i.
Kika gärna på bilderna!

Förväntansfulla människor i väntan på Fredriks tal.

Jag innan första debatten på Energispektrum. Vi höll till i S:t Clemens ruin, ett mycket trevligt ställe.

Hans Fahlén var moderator och lättar upp stämningen innan debattstart.

I debatten ”På väg mot ett klimatneutralt samhälle med el i tankarna” deltog (fr.v) Mikael Möller, Plast- och kemiföretagen, Anders Ygeman  (s), Jag, Svante Axelsson, Naturskyddsföreningen, Kjell Jansson, Svensk Energi samt moderator Hans Fahlén

I nästa debatt ”Drivkraft för framtiden” fick vi politiker svara på frågor från sex svenska energiföretag. Mycket intressant!

Efter debatten fick jag tillfälle att diskutera vidare med cheferna för tre av Sveriges största kommunalägda energibolag vilket var väldigt givande.

Här debatterar jag på Högskolan Gotland kring Hållbara städer. För mig som Boråsare är det extra kul eftersom Borås hamnat på andra plats bland Sveriges kommuner då man rankat Hållbara kommuner. På första plats hamnade Ulricehamn, grattis!

Kommentera

