Övrigt

Lev som ni lär!

Jag blir upprörd av att läsa dagens SvD där de presenterar att flera ur oppositionen, som är RUT-motståndare och arbetar för att avskaffa RUT-avdrag, idag använder och gör avdrag för dessa tjänster.

Hur tänker de? Gudrun Schyman säger, citat

”-Jag ser inte någon motsättning i det. Det finns ju många saker som man vill ändra på men som är på ett visst sätt.”

Som tvåbarnsmor vet jag att det är superviktigt att leva som man lär.
När jag ser något som jag tycker är fel så arbetar jag för att förändra det. Jag tycker att det är bedrövligt att Schyman och alla de andra som för den egna plånboken och egennyttans skull gör avkall för sina politiska övertygelser!

Jag är för RUT-avdraget. Det är bra för jobben, välfärden och företagen. 

4 thoughts on “Lev som ni lär!

  1. De som angriper Gudrun Schyman och andra för att inte leva som de lär tycks inte ha tänkt färdigt. Nu finns RUT-avdraget, det är en del av de skatteregler som gäller. I själva verket är det väl en styrka om en politiker som själv har en fördel av gällande regler arbetar för att ta bort det privilegium han eller hon har.

    I konsekvensens namn borde man ju då förebrå den politker som vill införa avgift för boklån om han eller hon inte betalar frivillig avgift på biblioteket,

    Bengt Göransson

  2. Det är i deras fulla rätt att använda det! *Är ju inte så att bara för du är motståndare så får man inte använda sig av lagliga medel.

    Är som detta med aborter. Massor av kvinnor är emot abort men faktum är att många av dom har genomgått aborter själva.

    Men visst…de kan se illa ut för denna Gudrun men hon gör inget olagligt!

    SJälv får jag vackert städa mitt hem själv….för jag har inte råd med städhjälp!

  3. Förstår inte kritiken, det är ju som att skriva en artikel om att moderaterna lever inte som dom lär bara för att dom betalar skatt, tv-avgift samt landstingsskatt (som alla tre sakerna ska avskaffas enl. moderaterna). Rot-avdraget görs automatiskt.

    Betalar du höga skatter och tv-avgift? Då lever du inte som du lär heller.

  4. Bra rutet! Haller fullstandigt med!
    Samma sak kan sagas om foretagarpolitik, utbildning, forskning och utveckling, kreativiteten och privata initiativ. Tanker tex pa inte bara Lars Ohly, men hela vanstern som har problem med vinstintressen inom det offentliga – men i sporten fungerar det utmarkt eftersom det ar en principiell drivkaft for utveckling och framgang.

    Ar inte vart samhalle och manniskorna viktigare an sa – skall vi inte forsoka skapa incitament istallet for att ta dod pa framatandan hos folk?

Kommentera

