Övrigt

Jag har utsetts till ambassadör för Världens barn

Jag är fantastiskt stolt över att ha blivit utsedd till Borås ambassadör för Världens barn!

Mitt engagemang för Världens barn är stort och deras arbete är oerhört viktigt. I maj var jag var på besök i Garissa och jag är imponerad av allt arbete som bedrivs.

Jag hoppas att jag genom mitt ambassadörskap kan inspirera och medverka till så att Boråsarna slår alla rekord för insamlingen. Varje enskild krona som var och en av oss ger är ett hopp för världens barn.

Väldens barn är en samarbetsorganisation av Radiohjälpen i samarbete med Röda korset, SOS barnbyar, Afrikagrupperna, Diakonia, Erikshjälpen, Hoppets stjärna, Individuell Människohjälp, Erikshjälpen, IOGT-NTO-rörelsen, KFUK-KFUM, Kooperation utan gränser, Lions, Läkarmissionen, PMU Interlife, Rädda barnen, Svenska kyrkan, Vi-skogen samt Unicef Sverige.

 Läs mer om Världens barn

Kommentera

