Energi

Gårdagens debatt om vindkraft berörde många

Igår medverkade jag i SVT Debatt  och det var en mycket het debatt med många olika åsikter.

Jag framförde min åsikt att Sverige och Europa behöver vindkraft. Vi har ett klimatproblem som vi måste åtgärda och vindkraften fungerar. Jag framhöll också att jag som riksdagspolitiker får ta lite självkritik när jag hör de boende vid vindkraftverkets negativa synsätt. I riksdagen är vi väldigt duktiga på att gemensamt över partigränserna fatta bra beslut som främjar miljön men att vi måste förbättra oss på att skapa förståelse och vad beslutet har för inverkan på berörda parter.

Se hela debatten om Vindkraftverk i SVT Debatt här
Är du intresserad av vad moderaterna tycker om förnybar energi? Läs här

2 thoughts on “Gårdagens debatt om vindkraft berörde många

  1. Ping: Eftersnack till Debatt Svt1 25/11 | Vildmarkens Blog

  2. Bäst var damen som i klara verba klarade ut vilket fiasko vindkraften är.- Snacka om att ” ta lite självkritik”. Finns det då inga självständigt tänkande moderater i RD ? Syftet är uppenbart. Håll stollarna inom miljöpartiet på gott humör. Det har Schlingman bestämt. By the way – varför ser man inte ett vindkraftverk på hela vägen från Tärnaby ner över, på norska sidan, till Oslo? Kan det vara så att Normännen fortfarande har förståndet i behåll undrar calle fahlquist

Kommentera

