Energi / Miljö och klimat / Oppositionen

Vad tycker (S) om kärnkraften egentligen?

I dagarna har jag varit med en del i media och pratat elräkningar och kärnkraft. Först ut var Aftonbladet, som intervjuade mig om kärnkraftens betydelse för våra elpriser. Läs hela artikeln här!

Sedan skrev jag en debattartikel i Borås Tidning, där jag undrar var Socialdemokraterna egentligen står i kärnkraftsfrågan. Jag frågade deras näringspolitiske talesperson Lars Johansson under en debatt i riksdagen, men jag har fortfarande inte fått svar på vad de tycker. Visst förstår man att Socialdemokraterna har det körigt i sitt ledarlösa tillstånd, men nu verkar det dessutom som om de fullständigt har tappat sin politiska kompass. Fortsättning följer, och ju fler som förstår hur nyttig och värdefull kärnkraften är för Sverige, desto bättre. Läs hela artikeln här!

One thought on “Vad tycker (S) om kärnkraften egentligen?

  1. Tyvärr kan man inte komma åt artikeln i BT genom Retriever, eftersom det kräver inloggning. Och i vanlig ordning tycks BT inte riktigt helt lyckats med att lägga upp artikeln på webben.

    Men jättebra(!) att du fick uttala dig i Aftonbladet!

Kommentera

