Energi

Second Opinion Energi

Svensk vinter innebär att elproduktionen går på högtryck och effektsituationen är ansträngd hos producenterna. Det är enkel matematik: efterfrågan är större än tillgången, och priset rusar när det är som kallast. En trygg och säker energiförsörjning är förutsättningen för arbete, tillväxt och välfärd. Som politiker är min uppgift att undersöka vad jag och mina kollegor i Alliansen kan göra för att trygga elproduktionen så att priserna inte rusar i höjden.

Det är inledningen på min artikel som publicerades i nättidningen Second Opinion. Tidningen har som uppgift att granska nyhetsflödet, och de har startat en speciell avdelning som inriktar sig helt på energi.

Det är en tuff och hård mediedebatt kring elmarknaden just nu, som jag välkomnar. Medias intresse är bra eftersom debatten behöver luftas. Det är av stor vikt att all fakta läggs på bordet. Läs gärna artikeln i sin helhet.

Kommentera

