Jobb / välfärd

Fler kvinnliga företagare med Alliansen

I dag har jag skrivit en artikel i Markbladet om kvinnligt företagande. Totalt har det skett en ökning med cirka 1 400 kvinnliga företagare i Västra Götalands län, vilket motsvarar en tillväxttakt på 4,1 procent. Många av alliansregeringens reformer, till exempel RUT, LOV och avregleringen av apoteksmonopolet är utan tvekan starkt bidragande orsaker till den glädjande utvecklingen. Läs gärna hela artikeln: kvinnor startar företag med Alliansens politik

Den här veckan är full av spännande aktiviteter. I kväll ska jag träffa representanter från E-on och informera mig om  läget för kärnkraften bland annat.  I morgon ska jag medverka på Svenska Petrolium institutets seminariedag om infrastruktur och energi. På eftermiddagen blir det debatt då jag och Socialdemokraternas Anders Ygeman är med från politist håll.  Sedan medverkar också representanter från SPI:s medlemmar, till exempel Statoils VD Morgan Wiktorsson och Michael G:son Löw, VD för Preem. Efteråt måste jag rusa tillbaka till riksdagen för att hinna vara med i energidebatten i kammaren.

Kommentera

