Jobb / Mina besök / Oppositionen / välfärd

Sverigemöte och massa kampanj!

Nu på söndag är det omval i Västra Götalandsregionen. Alla väljare kan välja mellan en samlad Allians som vill ha ökad valfrihet i vården, eller ett skakigt vänsteralternativ. Så sent som idag går vänsterpartiet ut med att man vill stänga 87 privata vårdcentraler. För mindre tillgång till vård är ju verkligen det som gör vårt samhälle säkrare och mer modernt… För att möta väljare kampanjade jag tillsammans med mina allianskollegor. Bilden är från Borås där det var bra tryck med många som ville prata politik. Kul! Bredvid mig står Johnny Magnusson, som är Moderaternas första namn på listan. Efter Borås var det dags för vattenflask-kampanj, då min son hjälpte till. Eftersom det var så varmt och skönt gick vattenflaskorna åt som smör i solsken. Hoppas flaskorna återanvänds på gymmet och manar till diskussion.  

Det var även full aktivitet inne på kansliet! Här packas påsar till nästa kampanj.

I fredags var jag även med på Sverigemötet i Karlstad, där nästan 1800 moderater samlades för att prata politik och umgås. Jag ledde ett seminarium om hur vi ska få till en fossiloberoende fordonsflotta till 2030, med fokus på Biogas.

Talare från vänster: Representant från Volkswagen Sverige, VD för Eon gas Hans Kreisel, Regionstyrelsens ordförande i Skåne Pia Kinhult och Gunnar Welander som är miljöchef för Taxi Stockholm. Det blev en intressant diskussion om hur alla tillsammans – producenter, konsumenter, politiker – måste arbeta för att nå målet.

Mellan seminariena minglade jag runt hos olika utställare och pratade med gamla och nya bekantskaper. Hos svensk biblioteksförening fick man ta ett foto med ett budkap om hur man ser på bibliotek och läsande. Jag skrev ”Gör livet roligare och rikare”, men tyvärr syns inte hela texten på bilden. Kolla gärna in vad mina M-kollegor tycker här (till exempel vår kulturminister).  

I och med Sverigemötet drar nu Moderaterna igång sin vårkampanj på temat ”Alla jobb behövs”. Socialdemokraterna pratar om fel jobb (säljare, städare, servitörer), vi pratar om fler jobb, och värdesätter ALLA jobb och människorna bakom dessa i vårt avlånga land.

Kommentera

