Almedalen / Moderaterna

Vilken Almedalsvecka!

Som ni säkert har märkt är det bara hastiga inlägg som har gjorts på bloggen tidigare. Sanningen är att det var ordentligt hektiskt i almedalen, och dessutom fungerade uppkopplingen sådär när alla politiker och journalister ville koppla upp sig samtidigt…

Hur som helst, så har veckan varit otroligt händelserik. Alla seminarium har varit lyckade! Jag har pratat fjärrvärme, vinkraft, biogas och kärnkraft. Ibland fick jag bokstavligen springa emellan två seminarium för att hinna! Dessutom har jag både kört Volvos hybridbil som beräknas komma om två år ungefär, och Volkswagens el-golf. Det är häftigt att få en inblick i vad teknikutveckling och forskning kan göra nu, och för framtiden.

Veckans höjdpunkt var när socialdemokraternas Börje Vestlund hasplade ur sig att de kan tänka sig att bygga ett eller två nya kärnkraftverk. Läs moderaternas kampanjblogg-inlägg om händelsen här. På samma seminarium menade IF Metalls ordförande Stefan Löwén att staten borde tvinga vattenfall att sänka priserna. Men då blir det ju inte rättvist, kontrade jag med. Det hela mynnade ut i en intervju med SvD, som du kan läsa här.

Nu ska jag ha semester och ge all min tid åt min familj. Huvudsakligen ska vi vara vid vårt sommarhus i Varberg. Glad sommar önskar jag er alla!

Kommentera

