Övrigt

Med stor sorg och saknad

(Bild lånad från Borås Tidning)

Lars Dahlén finns inte mer.

Vad säger man efter dessa ord? En stor sorg finns i mitt hjärta när jag inser att Lars aldrig mer ska komma med uppmuntrande kommentarer eller hård, men ärlig kritik. Lars sa vad han menade och stod för det. Inte alltid var vi överens, men där fanns alltid respekt.

I går den 24 oktober 2011 lämnade Lars sin familj, oss sina vänner och sina partikamrater inom Moderaterna.

 Jag glömmer aldrig förste gång jag mötte Lars. Jag var på väg till mitt premiersammanträde i Borås Kommunstyrelse och kände mig lite vilsen. Lars stod där vid dörren och vinkade. Välkommen, kul att se dig! Hur mår du? Frågan var befogad. Jag var synnerligen höggravid och inte helt bekväm i min nya roll.

 Efter det var det en öppen linje till Lars. Han ställde upp, gav råd, kritik och komplimanger. Det var han duktig på. Han visste vilka ord som behövdes – just där och då.

 Många är vi som mottog Lars stöd och vägledning. Vi känner i dag en stor sorg och saknad. En duktig och erfaren politiker som aldrig var rädd för att försvara det han stod för. 

 Lars var omtyckt och respekterad.

 Hoppas Du nu får vila, men vet att jag mycket hellre skulle velat ha kvar Dig här hos oss.

 Saknaden är stor.

Kommentera

