Mina besök / Yttrandefrihet

Bloggen nersläckt i Kina!

För en månad sen publicerade jag en artikel här på bloggen om några av de mindre erfarenheter jag fick under min Kinaresa. Artikeln kritiserade bristen på yttrandefrihet i Kina och de följder det har fått för landets företagsklimat.

Nu har jag fått reda på att min blogg har släckts ned i Kina! Igår besökte jag Kinas ambassad i Stockholm och fick då beskedet att det måste ha orsakats av ett tekniskt fel.

Vad som ingår i den kinesiska definitionen av tekniska fel är oklart, men det är ett anmärkningsvärt sammanträffande att min blogg släcktes ned efter att jag hade publicerat en kritisk artikel om landet. Kinas svenska ambassad lovade mig att bloggen skulle gå att nå inom kort och jag kommer att kontakta Sveriges ambassad för att säkerställa att det faktiskt händer.

Läs artikeln här

Kommentera

