Om mig / Riksdagen

God jul!

Nu börjar året närma sig sitt slut och igår stängde riksdagen för året.

Min höst har varit händelserik med flera resor och många intressanta möten i och utanför riksdagshuset. Jag inledde riksdagsåret med att besöka Kina tillsammans med en delegation från näringsutskottet. I Kina gick aktiviteterna i ett och vi möttes av ett starkt växande materiellt välstånd samtidigt som avsaknaden av yttrandefrihet var påtaglig många gånger.

I september besökte jag Warszawa för ett parlamentarikermöte om energipolitik och Oslo för ett möte med Nordiska rådet. I slutet av oktober åkte jag till Köpenhamn för att möta de andra parlamentarikerna i Nordiska rådet igen under vår årliga session. Under sessionen i Köpenhamn utsågs jag till vice ordförande för Nordiska rådets Miljö- och naturresursutskott och till ordförande för gruppen för grön tillväxt i den parlamentariska Östersjökonferensen, BSPC.

Mellan resorna har jag hunnit göra en rad intressanta besök, bland annat på sociala företag i Skene och i Göteborg, på Pulsen konferens här i Borås och hos en producent av batterier för elbilar i Nol. Två andra höjdpunkter var partistämman i oktober och Sverigemötet Väst som hölls här i Borås i början av december.

Jag hoppas att jag kommer ha möjlighet att skriva oftare i vår och att ni som läser vill fortsätta följa mig då. Nu kommer jag att ta lite julledigt och arbeta en del hemifrån men det kan nog bli ett eller annat inlägg ändå.

Till dess vill jag passa på att önska er alla en riktigt god jul!

Kommentera

