Energi / Miljö och klimat

Intervjuad på moderat.se om den nya arbetsgruppen för klimat och hållbarhet

Nya Moderaterna fortsätter att förnya, förstärka och utveckla politiken. I tisdags lanserades de fem arbetsgrupper som ska utveckla vår politik fram till valet 2014.

Jag är väldigt glad över att jag sitter med i den grupp som ska ta fram framtidens moderata politik om klimat och hållbarhetsfrågor.  En viktig del av mitt arbete kommer att bestå av att resa runt i landet för att lyssna till hur man ser på vår energipolitik, Alliansens energiöverenskommelse och vad man lokalt och regionalt kan göra för att öka andelen klimatvänlig energi och inte minst energieffektivisera.

Igår fick jag ett tillfälle att berätta om vår energipolitik och min roll i den nya arbetsgruppen på moderat.se. Läs hela intervjun här

Kommentera

