Energi / Miljö och klimat

Imorgon reser jag till Göteborg för att delta i Energiutblick

Imorgon åker jag till Göteborg och Svenska Mässan för att delta i  Energimyndighetens konferens Energiutblick.

På tisdagen kommer jag att diskutera biogas med representanter från bland annat Volvo, Chalmers och E.ON och Miljöpartiets Lise Nordin. Därefter blir det resa upp till Stockholm för att göra lite riksdagsarbete men på torsdag åker jag tillbaka. Då kommer jag att delta i en debatt mot Åsa Romson och Vänsterpartiets Jens Holm tillsammans med Göteborgs Energis vd Lotta Brändström, och ämnet är huruvida det finns moral på energimarknaden.

Här kan du läsa hela konferensprogrammet

Kommentera

