Borås / BSPC / Energi / Miljö och klimat

Hållbarhetsmöte i Berlin och konsert för Världens Barn

Efter att ha jobbat från hemmaplan i onsdags reste jag igår till Berlin för ett arbetsmöte med BSPC:s (den parlamentariska Östersjökonferensens) arbetsgrupp för grön tillväxt.  Förutom själva mötet hann vi med ett besök på hybridkraftverket i Prenzlau Brandeburg där man lagrar vindenergi och omvandlar det till vätgas. Svårigheten att lagra vindenergin till stunder när det inte blåser skulle behöva lösas och därför är det här projektet riktigt intressant. Apropå förnybart så publicerade BT min artikel om hur vi i Sverige kan vi få mer solenergi i dagens tidning.

Nu är jag på väg tillbaka till Sverige och Borås där ett väldigt viktigt uppdrag väntar imorgon 🙂 Då är det nämligen dags för gospelkonsert i Gustav Adolfs kyrka till förmån för Världens barn och eftersom jag för tredje året i rad har fått äran att vara Boråsambassadör för Världens Barn är jag också konfrencier under konserten.  Jag vet att många Boråsare och Sjuhäradsbor har varit väldigt engagerade i insamlingen under den senaste tiden och jag hoppas att alla som kan också skänker en slant under SVT:s gala ikväll och köper boken Noveller för Världens Barn i Gustav Adolfskyrkan imorn. Hoppas att vi ses där!

Kommentera

