Energi / Miljö och klimat / Mina besök / Näringsliv

Deltog i panelsamtal på Program Energisystems jubileumskonferens

Igår besökte jag Norra Latin och Program Energisystems jubileumskonferens för ett panelsamtal om hållbarhet. Mina ”meddiskutanter” var Christer Gunnarsson, professor vid Lunds universitet, Anders Wijkman och Miljöpartiets Helena Leander. Jag lyfte fram energipolitikens roll i ett hållbart samhälle och hoppas att jag var tydlig med att alla hållbarhetsdebatter inte bara ska riktas mot miljömässig hållbarhet utan också inkludera ett ekonomiskt och ett sociata hållbarhetsperspektiv.

Kommentera

