Borås / Energi / Mina besök

Energidebatter, praktikanter från Finland – och imorgon besök på Nordisk Designskola med Anna Kinberg Batra!

Tillsammans med mina trevliga praktikanter från Helsingfors

Ännu en händelserik vecka börjar närma sig sitt slut. I måndags var jag på Chalmers och pratade hållbara energisystem på lunchseminariet ”Watt Next”. På tisdagen bar det som vanligt av till riksdagen för en rad möten, däribland med riksdagsgruppen.

I går deltog jag i en paneldebatt om biogasens framtid på Biogas Östs biogasting som hölls på Nalen här i Stockholm. Dagen fick också lite nordisk prägel eftersom jag hade två tjejer från Helsingfors på besök som gjorde snabbpraktik under en dag.

Idag har det varit utskott och därefter höll jag ett anförande om EU:s och Sveriges mål för energieffektivisering på Kungliga skogs- och lantbruksakademien.

Nu sitter jag på tåget på väg tillbaka till Borås, där jag imorgon kommer att besöka Nordisk Designskola tillsammans med vår gruppledare Anna Kinberg Batra. Det är alltid inspirerande och lärorikt att besöka skolan och det är kul att också Anna nu har möjlighet att se det imponerande arbetet som eleverna och rektor Minna Engström Heino gör där.

Kommentera

