Alliansen / Arbetsmarknad / Entreprenörskap / Företagsklimat / Mina besök / Ungdomsarbetslöshet

På Nordic Youth Day i Göteborg

Idag befinner jag mig i Göteborg där jag besöker heldagsseminariet Nordic Youth Day. Under dagen kommer ungdomar, politiker, myndigheter och tjänstemän att samlas för att diskutera ungdomsarbetslöshet, entreprenörskap och integration.

Det är viktiga frågor som i allra högsta grad hänger samman. En politik som gynnar entreprenörskap underlättar för fler företag att växa fram och därmed att fler kan få ett jobb och gå från utanförskap till delaktighet.

Nästa års alliansbudget innehåller en rad företagsvänliga reformer och de kommer jag därför självklart att lyfta fram. Jag kommer också att tala om hur vi ytterligare kan underlätta ungdomars möjlighet att vara rörliga på arbetsmarknaden och inte bara söka jobb i andra delar av Sverige, utan i hela Norden.

Kommentera

