Borås / Mina besök

Idag besöker jag Anneliinas finskspråkiga hemtjänst i Borås

Klockan 14 idag besöker jag Anneliinas finskspråkiga hemtjänst på Hultasjögatan i Borås. I takt med att allt fler svenskar har en tvåspråkig bakgrund tror jag att efterfrågan på hemtjänst på fler språk kommer att öka. Bara den finskpråkiga pensionärsgruppen i Borås uppgår idag till omkring 1700 personer. Som norskfödd hoppas att jag självklart att jag kommer att ha möjligheten att välja mellan svensk eller norsk hemtjänst som äldre, så det här är en verksamhet som jag fram emot att lära mer om av flera anledningar 🙂

Kommentera

