Övrigt

Utsedd till ledamot av svensk-norska samarbetsfonden

I torsdags utsåg regeringen mig till en av tre svenska ledamöter i stiftelsen svensk-norska samarbetsfonden. Fonden verkar för svenskt-norskt samarbete och ömsesidigt informationsutbyte om svenska och norska kultur- och samhällsförhållanden.

Det är ett förtroende som jag är mycket glad över och som norskfödd är relationen mellan Sverige och Norge något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag är övertygad om att våra båda länder har mycket att vinna på ett närmare samarbete och jag ser fram emot att ta mig an mitt nya uppdrag tillsammans med de svenska styrelseledamöterna, statsrådet Lars Engqvist och vice vd Inga-Lill Nicolin, och våra norska motsvarigheter direktör Kristin Clemet, professor Sylfest Lomheim och före detta statsrådet Svein Ludvigsen.

One thought on “Utsedd till ledamot av svensk-norska samarbetsfonden

  1. Ping: Cecilie Tenfjord-Toftby utsedd till ledamot av svensk-norska samarbetsfonden | Moderat VG

Kommentera

