BSPC / Energi / Hållbar utveckling / Miljö och klimat

I Bergen för möte med BSPC

Nu befinner jag mig i Bergen för ett möte med den parlamentariska Östersjökonferensen, BSPC:s, arbetsgrupp för grön tillväxt och energieffektivitet. Jag är ordförande för gruppen sedan 2011 och just nu arbetar vi vidare med de förslag till rekommendationer som vi tog fram i höstas. I augusti i år kommer vi att presentera rekommendationerna i sin helhet.

Förutom förmånen att få arbeta med dessa viktiga frågor ur ett baltiskt perspektiv är det också kul att vara i Bergen av rent privata skäl. Här läste jag journalistik medan jag fortfarande bodde i Norge så när jag är här försöker jag alltid hinna se mig om lite i stan och träffa några vänner och bekanta. Nytta förenat med nöje!

Kommentera

