Energi / EP-valet / Norden / Norge

SVT-intervju och debatter om vindkraft och fjärrvärme

SVT

Idag har det verkligen varit full rulle här uppe i Stockholm! Jag började dagen med ett besök på TV-huset, där Aina Bergvall intervjuade mig om min EP-kampanj, min norska bakgrund och mitt nordiska engagemang i SVT Forum. Riktigt kul! 🙂 Programmet ska sändas nu på fredag med anledning av 17 mai. Bilden ovan med Minimello-dockorna passade min politiska sekreterare på att ta innan vi körde igång 🙂

Sedan besökte jag Näringslivets Hus för debatt med Ann-Kristine Johansson (S), Eva Flyborg (FP), Helena Lindahl (C), Lise Nordin (MP), Josef Fransson (SD), Kent Persson (V) och Mats Odell (KD) om den förnybara energins roll i energisystemet. Efter votering i kammaren ska jag nu strax bege mig till ett event med Svensk Fjärrvärme där jag ska medverka som talare.

Kommentera

