Övrigt

Det här gjorde mig glad!

Idag fick jag ett e-mail som gjorde mig riktigt glad!

”Hej Cecilie,

Har just av en slump sett en intervju med dig under sändningen av SVT Forum. Väldigt trevligt och utomordentligt

tilltalande profilering.

Jag har inte lyssnat till dig tidigare men helt klart har du mycket utstrålning, behagligt och tydligt sätt att uttrycka

dig på och en väldigt sund grundsyn.

Själv betraktar jag mina värderingar och politisk övertygelse i stort placera sig vid sidan av det som Moderaterna

står för, men oavsett parti-politisk hemvist är det viktigt att vi har förmåga att lyssna med öppenhet och uttrycka

tankar som gynnar en öppenhet och ödmjukhet för varandra och det tyckte jag att du gav uttryck för.

Förvisso är en intervju i all bemärkelse väsensskild från en politisk debatt, men om din framtoning kommer fram

i debatten kommer du med all säkerhet få många att lyssna. Tyvärr faller för många politiker in i fällan att rikta

allt sitt fokus på motståndarnas politik, medan vi åhörare oftare se mindre av käbbel och mer av budskap. jag tror

du har förmågan att vinna mångas sympati för politiska idéer som du bär på.

Tackar dig än en gång för ett mycket trevligt inslag och önskar dig all lycka till i ditt fortsatta politiska arbete!”

Kommentera

