Övrigt

Jesper Skalberg Karlsson har ordet!

Under tre dagar kommer jag, Jesper Skalberg Karlsson, att gästblogga från första parkett när jag följer Cecilies arbete och engagemang i sommarvackra Almedalen. För att kort presentera mig själv kan jag berätta att jag är född och uppvuxen på norra Gotland i en liten socken som heter Stenkyrka, på gymnasiet läste jag naturvetenskaplig linje och som sjuttonåring valdes jag till ordförande för Moderata Ungdomsförbundet på Gotland.

Tre år senare är MUF på Gotland dubbelt så stort som när jag gick med, och mitt huvudsakliga engagemang har förflyttats till MUFs miljöpolitiska arbetsgrupp. Därför är det självklart väldigt roligt att få följa en ledamot från näringsutskottet under sommarens kanske mest hektiska vecka – med en rad energipolitiska (ofta miljöorienterade) seminarier på schemat.

Nu är det dags för dagens första debatt hos IKEM, Innovations- och Kemiindustrierna, där Cecilie ställs mot Ingemar Nilsson (S). Mer om det i nästa inlägg!

Jesper Skalberg Karlsson

Kommentera

