Internationellt / Nordiska rådet

Vald till vice ordförande för Konservativa gruppen i Nordiska Rådet!

Cecilie Tenfjord-Toftby_2

Jag har precis blivit vald till vice ordförande för Konservativa gruppen i Nordiska Rådet, något som känns väldigt glädjande! Jag är naturligtvis väldigt tacksam för det förtroende som visats från mina nordiska kollegor när de bett mig att vara med och leda arbetet i gruppen. Med min norska bakgrund ligger naturligtvis det nordiska samarbetet mig varmt om hjärtat och jag hoppas att kunna vara med och formulera en tydlig och konsekvent borgerlig röst i det Nordiska Rådet. En röst som fokuserar på de områden där ett nordiskt samarbete verkligen kan göra skillnad.

Jag är fortfarande i Oslo med Nordiska Rådet där vi diskuterar frågor om bland annat nordiskt samarbete för att minska ungdomsarbetslöshet och se över möjligheten till ett nordiskt pant- och retursystem för flaskor och burkar.

Kommentera

