Övrigt

Nordens syn på bioekonomi bör få genomslag i EU

CCT Almedalen

(bild lånad från Norden)

Nu är Almedalsveckan avslutad och som min praktikant Nils har bloggat om flitigt så hann jag delta i en hel del energidebatter. Bland annat så deltog jag i en debatt om bioekonomi där jag bland annat lyfte fram att Norden är en av de mest gynnade regionerna i världen när det gäller tillgång till biomassa. Jag har stora förhoppningar om att Norden kan gå före och föra in mer bioekonomi. Läs mer om debatten här.

Efter en fartfylld och intensiv period är det nu dags för några veckor ledigt innan det är dags att dra igång nästa valrörelse! Jag önskar er en glad sommar!

Kommentera

